Více se dozvíte v ebooku Otázky pro dámu za kormidlem, který si můžete ihned stáhnout.
Máte-li představu o kurzu, který potřebujete, můžete ho objednat na webu Dáma za kormidlem nebo Kapitánem v Poděbradech, podle toho, který web[1] se vám více líbí. Zde také najdete ceník, termíny a spoustu informací a článků na blogu.
Máte kurz, máte rezervovaný termín a chcete vědět kdy, kde, v kolik a co bude. To vše vám pošlu asi týden před kurzem. V hromadném emailu najdete mapky, adresy, připomenu potřebné doklady, oblečení a tak.
Součástí kurzu jsou studijní materiály, posílám je těsně po kurzu, na kurz samotný je nepotřebujete. Jsou to elektronické materiály a nedoporučuji je tisknout.
Probíhá na Labi v Poděbradech, dopoledne výcviky, odpoledne zkoušky. Rozvrh řešíme operativně podle počtu zájemců. Praxi drží pevně v rukou kpt. Petr Křenek, akreditovaný zkušební komisař a námořník s dlouholetou praxí.
Výcvik je důležitý především pro ty, kdo nemají s lodí žádné zkušenosti. Naučí se loď ovládat, to znamená:
Dále vázání uzlů, spouštění a ovládání motoru, navigace, vysílačky, orientaci na vodě a další dovednosti dle osnov.
Kromě toho kapitán po celou dobu výcviku neustále předává své zkušenosti.
Jedná se o zkoušku certifikovanou osobou a doklad má kulaté razítko. Ti, co mají s lodí zkušenost, a ti, kteří prošli výcvikem, se jí obávat nemusí. Ale může se stát, že kapitán – zkušební inspektor – někoho vyhodí, i když zřídka.
Dá se přirovnat k jízdám v autoškole.
Osvědčení je nutné přiložit k přihlášce na SPS.
Nyní začíná období šprtání a neustálého opakování testů do té doby, než je zvládnete bez chyby několikrát po sobě. K tomu vám pomohou i studijní materiály, kde najdete odpověď na každou otázku. Je dobré se naučit opravdu dobře, protože opakování zkoušky je zbytečná ztráta času.
VMP, M = oprávnění pro motorový člun
MPZ, C = průkaz na moře, rozšíření VMP
S = oprávnění na plachetnici, doplňkový kurz
Ověření praktických dovedností = zkouška z praxe
Osvědčení o ověření praktických dovedností = papír, který za zkoušku dostanete od nás, přikládá se k přihlášce
Zkouška – z praxe
Test – z teorie
Výcvik – průprava před zkouškou
SPS = Státní plavební správa
V únoru 2017, mrzlo, až praštělo – zamrzly nejen rybníky, ale i řeky – jsem dostala požadavek proškolit výzkumníky před cestou na Antarktidu. Teď hned a ještě lépe včera. S řízením lodi neměli žádnou zkušenost, a co hůř, nevěděli, co je na místě čeká. Jen to, že se mají přeplavit na „nějakém“ člunu. Samozřejmě se nesmí nic stát.
Mým úkolem bylo připravit je na testy na plavebce, a to tak, aby to „dali na první dobrou“, protože neměli čas na přípravu. Ne, že by je na Antarktidě mezi ostrovy potkaly plavební znaky, ale otázek v testech je opravdu hodně a bez testů to nejde. Průkaz mít museli.
Dalším ořechem byla praxe, pánové na lodi v životě neseděli, výbavu nakupovali v průběhu kurzu. Labe zamrzlé na kost. Naštěstí poroztála Vltava v Praze. Kapitán Petr připravil a spustil zazimovanou loď, vybavil ji záchrannými prostředky a pak všichni chlapi strávili v mraze na vodě mnoho hodin včetně noční plavby. Musel pány připravit na všechny možné situace a byli opravdu v dobrých rukách. Ani jim nevadilo, že si mrazu užili už v Čechách, tak to bylo výživné.
Dostali jsme náročný úkol, ale zhostili jsme se ho se ctí. Polárníci byli spokojení, hodně se naučili, průkaz získali a v ledovém moři se plavili bez nehody.
Takže vidíte, že lze leccos. A že počasí není žádná překážka.
Lektorka kurzu VMP
Jana Balcarová
Zkušební komisař
Kpt. Petr Křenek
Máte-li dotazy ohledně kurzů, neváhejte kontaktovat:
[1] Oba weby jsou moje a vytvářela jsem je sama. A stále na nich něco vylepšuji.
Otázky pro dámu za kormidlem
Pořádám kurzy vůdce malého plavidla neboli řidičáky na loď.
Dostávám právě tyto otázky:
a ještě pár dalších. Pokud podobná otázka napadla i vás, klikněte a stáhněte zdarma: